Alle veelgestelde vragen op een rijtje!

Heb je een vraag? We hebben alle vaak gestelde vragen verzameld. Kijk eerst of je jouw antwoord hieronder kunt vinden. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via de chat of stuur een appje! Dan zullen we je alsnog zo snel mogelijk antwoord geven.

Werving en aanmelding

Wat gebeurt er als ik het aanmeldingsformulier heb ingevuld?

Zodra jij je aanmelding hebt ingestuurd krijg je een automatisch antwoord dat we jouw aanmelding hebben ontvangen. Binnen enkele dagen neemt één van onze medewerkers dan contact met je op over het volgen van de basistraining.

Mag ik me ook samen met een vriend of vriendin aanmelden?

Ja, dat mag altijd! Dit kan je op het aanmeldingsformulier ook aangeven.
We zullen jullie dan inplannen op dezelfde training. Na de training wordt in de planning gekeken of je ook samen op een park geplaatst kan worden. Hierbij kijken we naar jullie werkperiodes, maar ook naar opleiding, leeftijd en je trainingsbeoordeling. Dat lukt vrijwel altijd!

Wanneer ontvang ik mijn inloggegevens voor de app?

Deze ontvang je 2 weken voor aanvang van jouw trainingsweekend, samen met de definitieve uitnodiging en alle benodigde  trainingsinformatie. Vanaf dan kun je onbeperkt gebruik maken van onze handige en uitgebreide app. Ook tijdens de training gaan we aan de slag met de app, zodat je er perfect mee overweg kunt als je zelf aan het werk gaat.

Ik ben 17 jaar. Mag ik ook voor jullie werken?

Ja, vanaf je 17e of in het jaar dat je 17 wordt mag je voor ons werken. Zodra je je hebt aangemeld nodigen we je uit op een van onze trainingen. 

Training

Hoeveel mensen gaan nu hun basistraining daadwerkelijk aan de slag? Welk percentage "zakt" voor de training?

Het liefst nemen we iedereen na de training aan. In de praktijk blijkt dat zo'n 80% daadwerkelijk aan de slag gaat. De overige 20% blijkt alsnog niet geschikt of meldt zich zelf af om diverse redenen.

Wanneer zijn de trainingen?

In de periode januari t/m juni trainen wij vrijwel ieder weekend. Er is dus altijd wel een mogelijkheid om op de training te komen.

Moet ik voor de training betalen?

Nee, de Animatie Compagnie biedt je deze professionele training gratis aan! 
We regelen daarnaast jouw overnachting, eten, drinken en het gehele lesprogramma, verzorgd door onze door Jelloo opgeleide trainers.

Wat is het adres van de trainingslocatie?

De training vindt plaats bij de Animatie Compagnie. Wij zijn gevestigd aan de Bedrijfsweg 2, 4387 PD in Vlissingen. De exacte informatie over de training krijg je in een mail die we ongeveer twee weken voor de training naar je toesturen.

Krijg ik ook de reiskosten van en naar de training vergoed?

Reiskosten hoger dan € 30 worden vergoed. Kost je reis bijvoorbeeld € 50, dan betalen wij hiervan € 20. Het declaratieformulier kun je vinden in de Theo App.

Hoe kom ik in contact met andere entertainers die op dezelfde training komen?

Een paar dagen voor de training maken wij een groepsapp aan. In deze groep voegen we alle ingeplande entertainers van jouw training toe, inclusief één van onze medewerkers. Op deze manier kunnen jullie je alvast aan elkaar voorstellen en eventueel afspraken maken om samen te reizen. Heb je een vraag die voor iedereen interessant kan zijn? Stel 'm gerust in deze app en je ontvangt hier zo snel mogelijk antwoord op vanuit ons kantoor.

Plaatsing

Waar kom ik te werken?

Hier gaat onze afdeling planning mee aan de slag. Op basis van de training kijken wij op welk vakantiepark jij het best tot je recht komt. Uiteraard houden wij zoveel mogelijk rekening met jouw wensen voor land, regio, samenwerken etc. Dit wordt tijdens de training met je besproken. Meestal hoor je binnen 2 weken na je training waar je geplaatst wordt.

Worden mijn reiskosten vergoed als ik naar het vakantiepark ga?

Je heenreis en terugreis worden 1 keer vergoed. Dit is op basis van openbaar vervoer 2e klas. Wanneer je met de auto gebracht wordt krijg je de kilometers (€ 0,18 p/km) vergoed van eenmaal de heen- en eenmaal de terugreis. Als je tussendoor naar huis gaat, zijn de kosten voor eigen rekening.

Zijn er mogelijkheden om samen met een vriend(in) op hetzelfde vakantiepark in dezelfde periode te werken?

Vrijwel altijd is dit mogelijk, maar we kunnen het niet voor 100% garanderen. Over het algemeen geldt: hoe eerder je een training volgt, des te meer kans op een plaatsing samen. Er wordt door de afdeling planning altijd naar de trainingsbeoordeling per persoon gekeken. Ook moet er een match met een park zijn en moeten jullie periodes overeenkomen. Kortom: een hele puzzel die niet altijd even makkelijk te leggen is. Maar: je wordt altijd op een leuke plek geplaatst en gaat sowieso een onvergetelijke zomer tegemoet. Vaak is het zelfs nog leuker om andere mensen te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken!

Hoeveel personen zitten er in een animatieteam?

De meeste animatieteams bestaan uit 2 personen. Maar de teamgrootte kan variëren van 2 tot ongeveer 6 personen.

Je werkt 36 uur per week. Wanneer is mijn vrije dag?

De vrije dag wordt samen met het park vastgesteld en verschilt dus per bedrijf. Bij de plaatsing kun je dat lezen bij de bedrijfsinformatie van jouw bedrijf. Natuurlijk staat je vrije dag ook aangegeven in het programma.

Moeten we zelf boodschappen doen en koken?

Ja, meestal moet je zelf voor je eten zorgen. Op enkele bedrijven kun je (soms tegen geringe kosten) mee-eten met het andere personeel. In het programma wordt er voldoende tijd gemaakt om zelf boodschappen te kunnen doen en een eenvoudige maaltijd te maken.

In wat voor accommodatie verblijf je tijdens de werkperiode?

Ook dit verschilt per bedrijf. Op de meeste parken verblijf je in een stacaravan, maar soms ook in een appartementje of een bungalow. Je verblijft nooit in een tent. Basisvoorwaarden zijn een schone en droge huisvesting, aparte bedden (kan soms wel in 1 slaapkamer zijn), een keuken met kookgelegenheid en koelkast en stromend water.